Sunday 17 January 2010

stripes

sketch-book drawings


drawing

drawing


very first edition

I'm not the least bored these days. As if I ever am. I'm never bored. My only problem is time. If I had more time I would draw, do printing (lino, woodcut, silkscreen), knit, crochet, embroider and weave. . . .

 I sometimes ask myself if I have a problem of focus. Am I too scattered? But I try to reassure myself that it is all part of a process, and I have to let it happen, that there is some common denominator there, or some direction in all this frenzy. Direction, there is - in deed, and it's pointing southwards, to a particularly beautiful place on the Norwegian coast. More about that in another post...

3 comments:

Penelene said...

Godt nytt år!!
Jeg fikk bare en kort tur til Oslo før jeg måtte legge inn årene. Eller rettere sagt krykkene. Nå er jeg på sofaen igjen og kommer til å bli her fram til fødselen.
Så hjerlige greier du lager. Nei - du må aldri stramme inn en kunstnerisk prosess! Det du lager er fryd for øyet. Og alt er så deg!

Aase G said...

Godt nytt år til også! Stakkars, synes synd på deg med den bekkenløsningen. Jeg anbefaler Masai-sko! Faktisk bruker jeg mine innimellom fremdeles, hvis jeg skal stå lenge - de reddet meg helt forrige gang. Du bør prøve det!

Melissa said...

beautiful images